برگزاری اولین کارگروه ویژه دروس کار در محیط دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان
 
                                    اولین کارگروه ویژه دروس کاردرمحیط دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با حضور روسا ومدیران گروه های آموزشی مراکزعلمی کاربردی سطح استان برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، با هدف انتقال تجربیات و استفاده از خردجمعی برای رفع چالش های دروس کاردرمحیط، اولین کارگروه ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان دراین خصوص با حضوردکترشاهین فکوررئیس دانشگاه، روسا و مدیران گروه های آموزشی مراکزعلمی کاربردی استان کردستان برگزارشد.
دکتر شاهین فکور با تاکید بر اهمیت نظارت دقیق و اجرای صحیح دروس کار درمحیط اظهارداشت: یکی از مباحث مورد تاکید ریاست عالی جدید این دانشگاه ، اشتراک گذاری دانش و استفاده از نظرات استانها درزمینه های مختلف آموزشی است. تشکیل این کارگروه ویژه نیز درراستای بازخوانی و واکاوی در این زمینه وبرنامه های درسی است.
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت محور و ماموریت گرا ست بنابراین باید دانشجویان آن متمایز از دیگر دانشگاه ها و ماهر بوده، به همین دلیل نیز قوانین دروسی باید سمت و سوی عملی و کارگاهی داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به طرح آباد(آموزش برای اشتغال دانش آموختگان) گفت: در این دانشگاه دوره های کوتاه مدت با توجه به نیاز بازارکار اجرا می شود اما تفاوت طرح آباد با این دوره ها، آموزش درمحیط واقعی کار است که این نشان از اهمیت دروس کارورزی و کاربینی دارد.
شاهین فکوراستفاده ازاساتید و صاحب نظران برای بررسی این موضوع مهم ارزیابی کرد و گفت: مدرسان دراین رابطه بیشتر درگیرموضوع هستند و به زوایای مختلف آن احاطه کافی دارند. بنابراین باید با همفکری و براساس تجربه، اقتضائات بومی استان و ماموریت مراکزعلمی کاربردی، برای کمک به هرچه بهتر اجرای این دروس درسطح کشورکمک کنیم.
وی در پایان بر تجانس درسی محیط کار و نظارت مستمر بر سازمان ها و نهادهایی که دانشجویان در محیط آن دوره ی کارورزی و کاربینی را می گذارند تاکید کرد.
در ادامه افشین بهادرمسئول آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با بیان ساعت و آمار کلاس های کاورزی برگزارشده در مراکز علمی کاربردی گفت: براساس قوانین آموزشی ابلاغی از ستاد مرکزی دانشگاه سرفصل دروس و ساعت آنها، سقف کلاس های کاورزی و کاربینی و چگونگی اجرای دروس کاردر محیط کار مشخص شده که روسای و مدیران گروه ها باید بر روند اجرای دقیق آن نظارت داشته باشند.
وی با تاکید بر رفع ساده انگاری در خصوص اجرا و برگزاری دروس کاردرمحیط در اذهان دانشجویان عنوان کرد: برای ارائه نقطه نظرات کاربردی و پیشنهادات روسای مراکز علمی کاربردی و مدیران گروه ها، این کارگروه تشکیل شد تا با استفاده از خرد جمعی چالش های این موضوع برطرف و به فرصت تبدیل کنیم.
سپس روسای مراکز ومدیران گروه های به تفکیک به بیان مطالبی درخصوص نظارت دقیق اساتید بر اجرای درست کلاس های کاردرمحیط، اشتراک گذاری اطلاعات، تعریف پروژه در دروس کارورزی و کاربینی، انعقاد تفاهم نامه با سازمان ها و ادارات برای دروس کارورزی و کاربینی، بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان و دانش آموختگان برای برگزاری دروس کار درمحیط، رفع محدودیت های محیط کار برای برخی از رشته ها پرداختند.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                 
                 
                