در میزگرد ایسنا بررسی شد:
رویکرد مشورتی و مطالبهگری مهمترین رویکرد دانشگاه بعد از انتخابات است
 
                                    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: مشورت و مطالبهگری مهمترین رویکرد دانشگاه بعد از انتخابات است و محیط و فضای دانشگاه ها باید به خانه گفتوگو مبدل شوند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان به نقل از خبرگزاری ایسنا، در راستای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ارائه راهکار برای مشارکت حداکثری، دفتر ایسنا دراستان کردستان میزگردی تخصصی را با حضور دانشگاهیان به صورت برخط و زنده برای مخاطبان در این خبرگزاری برگزار کرد.
دکترشاهین فکور رئیس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان کردستان در این نشست، با اشاره به اینکه مردم، نامزدهای انتخاباتی و هیات اجرا سه رأس مهم انتخابات هستند، اظهار کرد: با توجه به بینش و تفاوت اندیشهای که دانشگاهیان باید با سایر اقشار داشته باشند، زمان آن رسیده که دانشگاهها به خانه گفتوگو تبدیل شوند و فضای گفتوگو علاوه بر دانشجویان با مخاطبان عام، دولتمردان، کارآفرینان و سیاسیون ایجاد شود.
وی با تاکید براینکه دانشگاه باید ازفضای تکمخاطبی خارج شود، افزود: باید تلاش کرد که دانشگاه از تکمرجعیت علمی بودن خارج شود. و پاسخگوی نیازهای جامعه باشند؛ اما اکنون این سوال مطرح است که آیا دانشگاههای ما به این جایگاه رسیدهاند؟
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه بر دو راس مردم و نامزدهای انتخاباتی، ادامه داد: نیروهای دانشگاهی میتوانند بر ایجاد و ارتقای آگاهی و بصیرت مردم تاثیر بگذارند، در این صورت میتوان دانشگاه را یک نهاد تربیتی دانست.
وی بیان کرد: دانشگاهیان میتوانند بهعنوان یک نهاد تربیتی تاثیرگذار با الگوهای اجتماعی در ارتباط با مردم نقش مهمی داشته باشند.
شاهین فکور با اشاره به نقش دانشگاه در ارتباط با نامزدهای انتخاباتی در مرحله پیش انتخاباتی، گفت: دانشگاه میتواند این افراد را به سمت ایجاد امید، برنامهمحور بودن، شناخت ظرفیتهای حوزههای انتخاباتی و بهرهگیری از آنها در برنامههای خود هدایت کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان برنامهمحور بودن کاندیداها را امری بسیار مهم ارزیابی و بیان کرد: شخصمحور بودن از آسیبهای انتخابات در گذشته بوده است بر همین اساس، دانشگاه باید در این حوزه ورود کند و کاندیداها را به مسألهمحور بودن و حل مسائل و مشکلات استان هدایت کند، چراکه مردم دیگر از شعارهای توخالی خسته شدهاند.
وی تاکید کرد: دانشگاه باید در خدمت کاندیداهایی باشد که بتوانند مسائل را شناسایی و برای آنها راهکار ارائه دهند و در قالب برنامه تدوین کنند.
شاهین فکور درباره نقش دانشگاهیان پس از برگزاری انتخابات، گفت: یکی از ایراداهایی که میتوان از دانشگاهها و حتی مردم گرفت، این است که فقط در قالب یک گفتمان، فردی را انتخاب میکنند و انتظار داریم کار انجام دهد. در حالی که این فرد که بهعنوان وکیل مردم انتخاب میشود باید طی دوره وکالت خود مورد مشورت و حتی مطالبهگری قرار گیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان بیان کرد: دانشگاه میتواند بعد از انتخاب یک نماینده، با رویکرد مشورتی و مطالبهگری این فرد را همراهی کند و به نمایندگان مجلس متناسب با کمیسیونها مشاوره دهد. در این صورت میتوان انتظار داشت که نمایندگان منتخب کارآمد باشند.
وی رویکرد مطالبهگری و مشورتی را مهمترین نقش دانشگاهها پس از برگزاری انتخابات در ارتباط با نمایندگان ارزیابی کرد.
شاهین فکور درباره مولفههای انتخاب فرد اصلح بیان کرد: نگاه مردم به دانشگاه و دانشگاهیان در ارتباط با بیان ویژگیهای یک نماینده مجلس باید متفاوت باشد و اگر بتوانیم این نگاه متفاوت را در دانشگاه ایجاد کنیم، موفق عمل کردهایم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان اظهار کرد: نامزد انتخاباتی در بعد رفتار علمی و فنی در درجه اول باید آگاه، متخصص و عالم باشد و مسائل روز کشور، استان و حوزههای انتخابی خود را بشناسد و راه حل خود را بهصورت راهبرد و برنامه بیان کند. نامزد باید سابقه مدیریتی داشته باشد، چون مجلس جای آزمون و خطا نیست. این امر نافی جوان بودن نیست و با بیتجربه بودن متفاوت است.
به گفته وی، رفتار انتخاباتی افرادی که بهعنوان نامزد در انتخابات حضور مییابند باید بهگونه ای باشد که مشارکت را متجلی کنند.
شاهین فکور افزود: نامزدهای انتخاباتی میتوانند در عرصههای مختلف فعالیت تبلیغاتی خود، با ایجاد امید، اعتماد، و تبیین دستاوردها و توفیقات انقلاب اسلامی، شور و نشاط را بین مردم ایجاد کنند. یک نامزد انتخاباتی باید بتواند با استفاده از یکسری مولفهها، ضریب تاثیرگذاری خود را افزایش دهد و با شبکهسازی در مجلس و بهرهمندی از نیروهای متخصص در استان، آگاه و اصلح بودن خود را به مردم ثابت کند.

