در نهمین پیش نشست کنفرانس ملی حکمرانی سرزمینی عنوان شد:
در کنار مرجعیت علمی باید مرجعیت مهارتی قرار گیرد
 
                                    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان گفت: مرجعیت علمی دانشگاه ها باید براساس پاسخ به نیاز جامعه بوده و نیاز کنونی کشور مرجعیت مهارتی برای پاسخ به اشتغال است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، نهمین پیش نشست کنفرانس ملی حکمرانی سرزمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان، دکتراسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، دکترعلی اصغر پورعزت رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، دکتر شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان و جمعی ازمدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد.
دکتر شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان به عنوان یکی از سخنرانان این نشست درخصوص حکمرانی در آمایش آموزش عالی گفت: سندهای مربوط به آمایش آموزش عالی در سال 94 در 9 ماده به پیشنهاد وزارت علوم با هدف راهبری نقشه جامع علمی کشور تصویب شد. هدف از این آمایش ، یک نقشه راه برای انسجام بخشی به فعالیت های دانشگاهها می باشد.
وی با اشاره به اهمیت ماموریت گرایی در این سند افزود: در ماده 5 سند آمایش آموزش عالی به ماموریت گرایی برای پاسخگویی به نیاز جامعه تاکید دارد و لازم است دانشگاههای استان با توجه به آمار بالای دانش آموختگان بیکار جامعه و صندلیهای خالی دانشگاه ها، با همفکری و خرد نخبگان و دانشگاهیان، یک مسئولیت اجتماعی را باتوجه به مزیت نسبی و قابلیت های داخلی به عنوان ماموریت اصلی خود تعریف کرده و با رویکرد مشارکتی در کنارمسئولین استان، به حل و اجرای آن بپردازند. به همین منظور در دانشگاه جامع علمی کاربردی ماموریت تعریف شده آموزش های مهارتی و پرورش نیروی ماهر با هدف ایجاد شغل با رویکرد تضمین اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه است.
دکتر فکور با بیان مهارتی بودن ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: مهم ترین نیاز کشور اقتصاد و اشتغال است و به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به آموزش مهارتی و پنجه کارآمد نیاز دارد و به فرمایش معظم له، مرجعیت علمی مورد نظر رهبری بر اساس نیاز کشور بوده و برای تحقق این هدف تدوین سند جامع علمی کشور در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص اجرای حکمرانی در آموزش عالی تصریح کرد: ماموریتگرایی مهم ترین بازوی اجرایی حکمرانی دانشگاهی و اجرای آن زمینه ساز حمکرانی در آمایش آموزش عالی است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان درخصوص ایجاد دانشکده حکمرانی افزود: برای ایجاد دانشکده حکمرانی در این استان باید زمینه و بستر مناسب با استفاده از ظرفیت های مردمی شکل گیرد.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                