رویکردجدید دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقای توانمندی دانش آموختگان برای کارآفرینی و تضمین اشتغال است
 
                                    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در گفتگوی ویژه خبری با صداو سیمای مرکزکردستان گفت: رویکرد جدید این دانشگاه ارتقای توانمندی دانشجویان و دانش آموختگان برای کارآفرینی، ایجاد شغل و تضمین اشتغال است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان، به منظور معرفی برنامه ها و سیاست های کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی و آشنایی هرچه بیشتر مردم با رویکرد جدید مدیریتی آن، دکتر شاهین فکور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با صداو سیمای مرکز کردستان مصاحبه و گفتگو کرد.
دکتر شاهین فکور بیان کرد: ماموریت مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی کارآفرینی و ایجاد اشتغال با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است. بدین شکل که محصول محوری و رصد و پایش دانش آموختگان رویکرد جدید مدیریت کلان دانشگاه می باشد.
وی در پاسخ به سوال مسئولیت دانشگاه های نسل چهارم عنوان کرد: در کنار تربیت نیروی ماهر و کارآفرین، تلاش دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتقای توانمندی برای کارآفرینی دانشجو و دانش آموختگان ، ایجاد شغل، تعهد و تضمین اشتغال است و این پل ارتباطی محکم و منسجمی بین آموزش و بازارکار را ایجاد می کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان افزود: دراین دانشگاه نیازی به افزایش دانشجو و توسعه کمی در ایجاد مراکز آموزش علمی کاربردی نخواهیم داشت مگر اینکه در جوار صنعت باشند و بتوانند تضمین اشتغال دانش آموختگان خود را بدهند.
وی درزمینه فعالیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در بخش کشاورزی و معدن استان کردستان و گلایه بعضی از صنایع استان در خصوص کمبود نیروی ماهر بومی خاطر نشان کرد: لازم است در سند آمایش این دانشگاه متناسب با ظرفیت و مزیت استان برای رشته ها و فعالیت هایی مانند کشاورزی و معدن نگاه ویژهای انجام شود، به همین منظور با همکاری روسای مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت و بهره گیری از توان کارشناسان استانی در حال بازنگری سند هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به چتر بزرگ مهارت آموزی به عنوان ماموریت اصلی این دانشگاه بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در دو بخش مقطع دار(مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ) و دوره های کوتاه مدت در نظام آموزش کشور فعالیت دارد که جوانان کردستانی با هدف ایجاد شغل و یا افزودن دانش مهارت شغلی می توانند مسیر سریعتری برای آموزش طی کنند. در همین راستا در سامانه ساتب این دانشگاه دو هزار و صد عنوان و سرفصل برای آموزش دوره های کوتاه مدت وجود دارد.
وی در پایان با تاکید بر تبدیل مراکز آموزش علمی کاربردی به مراکز کاریابی گفت: کار، فقط به دانشگاه منتهی نمی شود اما اگر جوانان می خواهند شغل را در مسیر دانشگاه دنبال کنند می توانند با یک نگاه توام با دقت و تحقیق درست بازار و نیاز جامعه، وارد دانشگاه مدنظر خود شوند. در دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظور رصد و پایش دانش آموختگان، آنها را بعد از اتمام تحصیل رها نمی کنیم و در قالب اعطای تسهیلات اشغال زایی همراهی و کمک خواهیم کرد.

