دکتر شاهین فکور در جلسه هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی کردستان:

مراکزعلمی کاربردی باید به مراکز کاریابی تبدیل شوند

۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰ کد : ۶۳۷۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۵
مراکزعلمی کاربردی باید به مراکز کاریابی تبدیل شوند

به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، جلسه هم اندیشی روسای مراکزعلمی کاربردی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان؛ نشست هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی استان کردستان به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و به منظور تبیین برنامه ها و سیاست های دانشگاه، برگزارشد.

دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در جمع روسای مراکز علمی کاربردی استان اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه با توجه به 18 مهر سالروز تاسیس و گرامیداشت سی و یکمین سالگرد آغاز فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی و برگزاری نشست سراسری روسای واحد استانی کشور با ریاست عالی و هیات رئیسه دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، تبیین برنامه ها و سیاست های ابلاغی همچنین اطلاع از راهبرد مدیران در برنامه های کوتاه مدت و میان مدت دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان افزود: در گردهمایی 2 روزه روسای واحد های استانی کشور در ستاد مرکزی دانشگاه، در معاونت های مختلف کمیته هایی برای بررسی چالش های موجود و یافتن راهکارها برای رفع این چالش ها تشکیل شده است. به همین منظور لازم است تا با هم افزایی، فعالیت و اقدامات پیش رو در واحد استانی و مراکزعلمی کاربردی استان را در جهت ماموریت و برنامه های ابلاغی انجام دهیم.

شاهین فکور با اشاره به ماموریت اصلی دانشگاه تاکید کرد: ماموریت اصلی دانشگاه اشتغال زایی با محوریت آموزش های مهارتی است. بنابراین هرفعالیتی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی و مراکز تحت نظارت انجام می شود اگر به اشتغال منتهی شود یعنی در مسیر درست و در جهت رسالت دانشگاه حرکت کرده ایم. به همین منظور لازم است که مراکز علمی کاربردی با ارائه آموزش های مهارتی به مراکز کاریابی تبدیل شوند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در خصوص نظارت بر کیفیت خدمات آموزش در مراکزعلمی کاربردی تصریح کرد: رویکرد جدید نظارت و ارزیابی کیفیت آموزش در مراکز علمی کاربردی به سمت پایش و ارزیابی حمایتی است. به همین منظور تضمین کیفیت مهم تر از کنترل کیفیت خواهد بود. مراکز علمی کاربردی نیز به سه سطح خوب، متوسط و ضعیف دسته بندی شده تا مراکز با کیفیت و خوب تبدیل به برند، مراکز متوسط تقویت و مراکز ضعیف تعیین تکلیف شوند.

شاهین فکور گفت: وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که آموزش باید مبتنی بر نیاز روز جامعه و بازارکار باشد. درهمین زمینه مراکز باید با صنایع مختلف و مسئولین و مقام های استانی ارتباط موثر و تعامل تنگاتنگ داشته باشند تا بتوانند ظرفیت دانشگاه به ویژه ارائه دوره های کوتاه مدت مهارتی را به جامعه معرفی کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی درپایان با تاکید بر اهتمام جدی برای اجرای سیاست های جدید دانشگاه، درخصوص بهره مندی و استفاده دانشجویان از وام دانشجویی، تکمیل و تصویب مدارک و اساسنامه مراکز تا پایان آذرماه، اقدامات عملی برای بین المللی شدن مراکز، برگزاری رویداد های شتاب و راه اندازی مراکز رشد و خانه خلاق نکاتی را متذکر شده و خواستار فعالیت های عملیاتی در این زمینه ها شد.