برند دانشگاه با ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با دستگاه های اجرایی استان تقویت می شود

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۵ کد : ۶۲۶۳۵ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۳
برند دانشگاه با ارتباط و تعامل سازنده و مستمر با دستگاه های اجرایی استان تقویت می شود

عملکرد مراکز علمی کاربردی استان کردستان در زمینه فعالیت های تبلغی زمان پذیرش دانشجو بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان؛ در نشست شورای هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی استان کردستان عملکرد و فعالیت های تبلیغات پذیرش مقطع کاردانی و کارشناسی مهرماه 1401 مراکز علمی کاربردی استان کردستان با حضور سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربری کشور به صورت ویدئو کنفرانسی بررسی و ارزیابی شد.

در ابتدای این نشست دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان ضمن قدردانی از نگاه متفاوت و فعالیت های همه جانبه حوزه اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در بخش تبلیغات پذیرش اظهار داشت: تفکرغالب کنونی در جامعه بدین گونه است که مسیر اشتغال از جاده دانشگاه عبور نمی کند و این موجب شده جوانان برای یافتن شغل دانشگاه را مانند گذشته مدنظر نمی گیرند اما باید این تصویرذهنی ایجاد شده در جامعه را با معرفی درست و تبلیغات هدفمند و هوشمندانه اصلاح نماییم و این نقش حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی را در این موضوع پررنگ می کند.کما اینکه کمیت و کیفیت اقدامات تبلیغی اخیر دانشگاه حاکی از آن که در مسیر درستی حرکت می کند.

در ادامه دکتر حسین غفاری سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با تقدیر از همکاری روسای مراکزعلمی کاربردی استان کردستان در تبلیغات پذیرش تاکید کرد: همه مراکز باید از تمام ظرفیت های خود اعم از مدرسان، دانشجویان، دانش آموختگان و کارآفرینان برتر خود در جهت تبلیغات موثر استفاده نمایند. در همین راستا مراکزی که وابسته به سازمان های متقاضی خود هستند، از تمام امکانات و توانمندی آن سازمان برای معرفی بهتر دانشگاه بهره بگیرند.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص تقویت ارتباط دانشگاه با مقام های استانی و سازمان ها گفت: ریاست واحد استانی و روسای مراکز با ارتباط مستمر با مسئولین استان می توانند با شناسایی نیازهای سازمان ها و ادارات در زمینه آموزش و تربیت نیروی انسانی ، اهداف و رسالت دانشگاه جامع را که همان تربیت نیروی ماهر است بهتر معرفی و تبیین کرده و از این طریق باور به توانمندی های دانشگاه جامع علمی کاربردی را در جامعه تقویت کنند.

حسین غفاری در خصوص اقدامات حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در بخش تبلیغات پذیرش افزود: برای اثرگذاری بیشتر و فراگیر نمودن تبلیغات اقدامات مختلفی از جمله فعال سازی اطلاع رسانی شبکه ای و مویرگی در فضای مجازی ، برندی سازی از طریق اصلاح آرم دانشگاه، تهیه موشن گرافی و تیزر معرفی مراکز و دانش آموختگان و دستاور های آنان، یکپارچه کردن کردن شیوه تبلیغات محیطی برای اثرگذاری بهتر در مخاطب، استفاده از ظرفیت دانشجویان، کارکنان و مدرسان مراکز، صورت گرفت.

سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص مباحث مطرح درخصوص بازه ی زمانی تعیین شده برای پذیرش مهر 1401 تصریح کرد: سیاست مسئولان عالی دانشگاه برای زمان پذیرش ترم جاری بدین گونه بود که دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز همانند دیگر دانشگاه ها در یک بازه زمانی اقدام به ثبت نام و پذیرش دانشجو کند تا برخی ذهنیت ها نسبت به دانشگاه تغییر و اصلاح شود این اقدام برای اولین بار است که اتفاق می افتد. اما لازم است روسای مراکز با همفکری و ارائه پیشنهادات در جلسات شورای تعامل در این خصوص آسیب شناسی کارشناسی کنند تا بهترین کیفیت را از لحاظ زمان ثبت نام داشته باشیم.

حسین غفاری با اشاره به تدوین رشته های جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: یکی از مزیت ها و ویژگی بارز دانشگاه این است که می تواند رشته های تحصیلی را با توجه به نیاز کنونی و تقاضای جامعه تدوین کند. در همین راستا تدوین 120 رشته جدید در دانشگاه کار بسیار مهمی است که در چند وقت اخیر صورت گرفته و باید مراکز از این فرصت برای تبلیغات و معرفی رشته های مورد نیاز بازار کار استفاده بهینه را نمایند.

 در پایان با بررسی فعالیت های تبلیغی مراکز با توجه به شاخص های مورد نظر و اعلامی در ایام پذیرش مهرماه 1401 ، از روسای مراکز فعال و دارای رتبه های برتر قدردانی و بر اهتمام و تلاش بیشتر در زمینه تبلیغات و استفاده از ظرفیت های دیگر مراکز تاکید شد.