شورای هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی استان کردستان بامحوریت پایش وضعیت دانش آموختگان برگزار شد

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۷ کد : ۶۲۶۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۹۵۴
شورای هم اندیشی روسای مراکز علمی کاربردی استان کردستان بامحوریت پایش وضعیت دانش آموختگان برگزار شد

شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکزعلمی کاربردی استان کردستان به منظور تصمیم سازی در خصوص اولویت ها و مسائل مهم دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان؛ شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکزعلمی کاربردی استان کردستان با حضور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان و روسای مراکزعلمی کاربردی تحت نظارت این دانشگاه با موضوع پایش و رصد وضعیت دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزارشد.

دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با تاکید بر اهمیت این نشست اظهار داشت: به منظور وحدت رویه و هم افزایی در مجموعه کاری این جلسات هم اندیشی می تواند برای موضوعات مهم و اولویت دار دانشگاه به عنوان یک مرجع فکری تاثیرگذار باشد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به هدف شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز افزود: ارزیابی محصول برای هر سازمانی از ضروریات پیشرفت و تعالی آن سازمان است بنابراین دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی به منظورسنجش تاثیر آموزش های علمی کاربردی مراکز در میزان اشتغال دانش آموختگان اقدام به پایش وضعیت و چگونگی دستیابی به اطلاعات دانش آموختگان کرده است تا با بررسی کارشناسی در قالب کارگروه های تخصصی با مشارکت و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات روسای مراکز و متخصصین حوزه ارزیابی در این زمینه تصمیم سازی کند.

شاهین فکور در خصوص تدوین برنامه عملیاتی درمراکز خاطر نشان کرد: به منظور ارتقای سطح کیفیت آموزش درمراکز باید به صورت برنامه محور حرکت کنیم و این موضوع نه فقط مراکز بلکه در واحد استانی هم مدنظر خواهد بود. در همین راستا متناسب با وضعیت فعلی و مطلوب با توجه به ماموریت و رسالت دانشگاه جامع که همان تربیت نیروی انسانی ماهر است، تا پایان شهریور برای سال تحصیلی جاری یک برنامه عملیاتی کامل و جامع تدوین خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با اشاره به ویژگی های برنامه تدون شده تاکید کرد: برنامه باید واقع بینانه، امید وارانه و انگیزه بخش و عاری از هرگونه بلند پروازی و احتیاط باشد تا به چشم اندازی که ترسیم می شود دست یابد. برنامه عملیاتی هرمرکز باید بودجه، هزینه ها، تعداد دانشجویان،تعداد رشته های تحصیلی،تعداد دوره درسی تدوین شده، تعداد مدرسان، کتابخانه، آزمایشگاه، کارگاه ها، مراکز رشد و فناوری، تعداد تفاهم نامه های همکاری با سازمان ها و دیگر موضوعاتی مانند حوزه های عمرانی و اداری و نیروی انسانی را نمایان کند.

شاهین فکور در خصوص ارتباط دانشگاه با سازمان ها و ارگان های استان افزود: لازمه حیات و تعالی دانشگاه ارتباط و تعامل با صنعت و جامعه جهت معرفی هرچه بهتر دانشگاه و رسالت آن است چراکه ارتباط موثر منجر به انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک خواهد شد و این موضوع باید در سطح مراکز نیز تقویت شود.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با تاکید بر اهمیت جذب دانشجویان خارجی اظهار داشت: با توجه به همجواری استان کردستان با کشورعراق، می توانیم با تشکیل کمیته تخصصی با بررسی های کارشناسی در حد توان و ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در راستای بین المللی شدن گام جدی برداریم. لازمه موفقیت در این خصوص اعتماد سازی، ارتباط دو سویه، استفاده از مدرسین خبره و توجه ویژه به اشتراکات فرهنگی است.

در ادامه هریک از روسای مراکز با توجه به وضعیت فعلی مرکز با بیان نقطه نظرات خود در زمینه رصد وضعیت دانش آموختگان و مسائل مرکز تحت هدایت خود پیشنهاداتی را از جمله تاسیس کانون فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان را ارائه کردند.

در خلال این نشست عملکرد و فعالیت های مراکز در تبلیغات پذیرش مقطع کاردانی و کارشناسی مهر ماه 1401 با حضور دکتر حسین غفاری سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به صورت مجازی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و بر نقش مراکز به عنوان خط مقدم دانشگاه در زمینه معرفی و ارائه تصویر مطلوب از دانشگاه تاکید شد.


( ۳ )