ارتباط مراکز با دانش آموختگان ماهر برند دانشگاه را تقویت می کند

۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۵۹ کد : ۶۲۵۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۶۰
ارتباط مراکز با دانش آموختگان ماهر برند دانشگاه را تقویت می کند

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در خلال مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید واحد استانی کردستان از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان؛ دکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به همراه دکتر شاهین فکور سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان به منظور بررسی مراکز علمی کاربردی تحت نظارت استان از مرکزعلمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج بازدید کرد.

در ابتدا میثم صادق خانی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ضمن خیر مقدم به معاون نظارت و سنجش و سرپرست واحد استانی کردستان گزارشی اجمالی در خصوص وضعیت کلی مرکزبه لحاظ تعداد مدرس، تعداد دانشجویان، امکانات و تجهیزات، فضای آموزشی در اختیار، تسهیل برگزاری و تعریف دوره های کوتاه مدت ارائه و با بیان دغدغه ها و پیشنهادات خواستار حمایت جدی از مراکز در زمینه های مختف شد.

دکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن بازدید از فضای آموزشی، امکانات فیزیکی و ساختمان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سنندج اظهارداشت: این ساختمان و فضای فیزیکی مناسب ظرفیت پذیرش حداقل 1500 دانشجو را دارد که باید اقدامات و فعالیت های تبلغی و معرفی مرکز گسترش و به روز گردد.

دکتر محمد فتحیان افزود: مراکز باید برای درآمدزایی ارتباط خود با صنایع و کارخانجات استان را در دستور کار قرار دهند و برای جذب دانشجو شریک استخدامی آنها باشند. این کار برای دانشگاه جامع و مراکز مزیت رقابتی فراهم می کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص جذب دانشجویان خارجی تاکید : مرز مشترک این استان با اقلیم کردستان کشورعراق فرصت مناسبی  برای مراکز ایجاد کرده تا با تربیت         تکنسین های ماهر در زمینه های مهارتی موجب ارزآوری و بین المللی شدن دانشگاه شوند.

دکتر فتحیان با اشاره به ظرفیت ها و منابع ممتاز کردستان خاطر نشان کرد: استان کردستان در زمینه های مختلف از استان های برخوردار و ثرتمند کشور بوده و باید مزیت های نسب این را مطالعه کرده و با شناسایی نیازهای شغلی و بازار کار استان در جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت با کارخانجات و صاحبان صنایع گام بردارند که این مشکلات مالی مراکز را برطرف می کند.

در پایان دکتر محمد فتحیان بر ارتباط مستمر و سازده با دانش آموختگان مرکز به منظور برند سازی تاکید کرد.