نظارت برعملکرد مراکز علمی کاربردی هوشمند با رویکرد هدایتی و حمایتی است
 
                                    نشست صمیمی روسای مراکز علمی کاربردی تحت نظارت استان کردستان با معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی کشور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان؛ اولین نشست روسای مراکزعلمی کاربردی تحت نظارت استان کردستان با دکتر شاهین فکور سرپرست جدید دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان با حضوردکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزارشد.
در ابتدا دکتر شاهین فکور سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان ضمن ابراز خرسندی در جمع روسای مراکز علمی کاربردی تحت نظارت استان اظهار داشت: رویکرد ما در دانشگاه برنامه محور بوده و در واحد استانی کردستان فقط نقش پل ارتباطی بین مراکز و ستاد دانشگاه را نخواهیم بود. تمام تلاش و اهتمام خود را برای حمایت و ایجاد انگیزه به صورت چتر حمایتی از مراکز و همکاران انجام خواهیم داد.
 شاهین فکور با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: هدف دانشگاه در شرایط فعلی این است که خود را در شرایط امروز محدود نکرده و به سمت نوآوری برود که امیدواریم با نگاهی تازه به بازار کار و شناسایی نیاز جامعه در حل اشتغال و ایجاد کارآفرینی و گسترش مهارت نقش آفرین باشیم.
شاهین فکور با اشاره به وضعیت فعلی جامعه و رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: هدف دانشگاه در شرایط فعلی این است که خود را در شرایط امروز محدود نکرده و به سمت نوآوری برود که امیدواریم با نگاهی تازه به بازار کار و شناسایی نیاز جامعه در حل اشتغال و ایجاد کارآفرینی و گسترش مهارت نقش آفرین باشیم.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان در خصوص ابزار های موفقیت در دانشگاه افزود: کیفیت اساتید، خدمات آموزشی ارائه شده، کارگاه ها و امکانات ما بهترین مبلغ برای معرفی دانشگاه هستند و باید سعی کنیم باوری که اکنون در بین جوانان حاکم است که اشتغال از مسیر دانشگاه میسر نیست تغییر یابد بنابراین تلاش کنیم که با ارتقای کیفیت و معرفی درست دانشگاه نگاه نسبت به دانشگاه ها عوض شود.
در ادامه دکتر محمد فتحیان معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ضمن شنیدن دغدغه ها و مشکلات روسای مراکز در زمینه مسائل آموزشی مراکز، در خصوص وضعیت فعلی دانشگاه عنوان کرد: چابک سازی و تفیض اختیار در امور در دستور کار دانشگاه است. درتلاشیم که مراکز برمبنای آمایش استانی و برنامه رشته داشته تا در پذیرش کد رشته های که در بازار تقاضا ندارند و مورد نیاز نیست هوشمند عمل کرده و آنها را حذف کینم. همچنین در تدوین رشته های جدید که در منطقه پرکاربرد هستند از مراکز کمک بگیریم.
 دکتر فتحیان در مورد درآمدزایی در مراکز تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم و مورد عنایت مقامات عالی دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت و جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق است چون استان کردستان مرز مشترک زیاد و ظرفیت خوبی از این لحاظ دارد و می تواند با اعتماد سازی از طریق دوره های کوتاه مدت و درآمد زایی به سمت دوره های مقطع دار نیز برود.
دکتر فتحیان در مورد درآمدزایی در مراکز تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم و مورد عنایت مقامات عالی دانشگاه برگزاری دوره های کوتاه مدت و جذب دانشجو از اقلیم کردستان عراق است چون استان کردستان مرز مشترک زیاد و ظرفیت خوبی از این لحاظ دارد و می تواند با اعتماد سازی از طریق دوره های کوتاه مدت و درآمد زایی به سمت دوره های مقطع دار نیز برود.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: در مراکز باید دفتر مطالعات بازار ایجاد شود چون مشاغل در حال تغییر هستند و لازم است با شناسایی نیاز روز جامعه به سمت تعریف رشته های جدید برویم.
دکتر فتحیان در خصوص تبلیغات و زمان پذیرش اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با سازمان سنجش داشتیم تلاش بسیار شد که زمان مناسب مانند دیگر دانشگاه برای پذیرش درنظر گرفته شود تا بر اعتبار دانشگاه بیافزایم اما بعضی از متغیرها در اختیار ما نیست و سازمان سنجش تصمیم گیرنده هست. درخصوص تبلیغات باید به گونه ای عمل شود تا دانشگاه به عنوان یک برند برای نظام آموزش مهارتی معرفی شود. مدرسان به عنوان رکن اصلی دانشگاه جامع و دانش آموختگان ماهر برای برند سازی و تبلیغ دانشگاه می توانند راه گشا باشند.
معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از راه اندازی و طراحی سامانه رغبت سنجی هوشمند در انتخاب رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و انجام برخی فعالیت ها در مراکزعنوان کرد: توجه به دوره های کوتاه مدت ،ارتباط با صنایع مختلف استان، ارتباط با دانش آموختگان و کارآفرینان از جمله فعالیت هایی است که باید در مراکز در دستور کار باشد.
در ادامه هریک از روسای مراکز نقطه نظرات،پیشنهادات و دغدغه ها بیان کردند.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                