کاهش هزینه های آموزش دانشجویان مراکز علمی کاربردی با تخصیص اعتبارات دولتی با پیشنهاد به نمایندگان مجلس
جلسه هم اندیشی با حضور نمایندگان استان کردستان و رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکترسلیمی عضو هیات رئیسه و کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی و 2 تن از نمایندگان مجلس استان کردستان در دانشگاه کردستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان؛ نشست عضو هیات رئیسه و کمیته تحقیقات آموزش مجلس شورای اسلامی در جمع روسای دانشگاه های استان و نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات دانشگاه کردستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمی عضو هیات رئیسه و کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع روسای دانشگاه اظهار داشت: در حال حاضر آموزش عالی استان در وضعیت مناسب است اما از لحاظ اعتبارات و سرانه دانشجویی نسبت به متوسط کشور پایین است.
عضو هیات رئیسه مجلس و کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد تولید علمی ایران در مقایسه با سایر کشورها، تصریح کرد: رشد تولید علمی ایران از میانگین جهانی بالاتر بوده و در کشورهای منطقه نیز همواره رتبههای اول و دوم را در بسیاری رشتهها به خود اختصاص داده است.
در ادامه دکتر عادل سی و سه مرده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با تاکید بر پایین بودن اعتبارات دولتی در سطح استان کردستان عنوان کرد:دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان های محروم که درآمد سرانه مردم استان نصف متوسط درآمد سرانه کشور است باید همانند استان های برخوردار هزینه آموزش را بپردازند که باید این عدم توازن را از طریق اعتبارات دولتی با کمک مجلی کم کنیم تا عدالت برقرار شود.
عادل سی و سه مرده با ارائه پیشنهدی در این خصوص افزود:می توان با کمک مجلس و نمایندگان استان هزینه های دروس عملی دانشجویان مراکز علمی کربردی مناطق محروم کشور از طریق اعتبارات دولتی جبران کرد و این با تصویب در مجلس می تواند بسیار کارساز باشد و کل این هزینه برای دروس عملی دانشجویان در مناطق محروم حدود 200 میلیارد است.
سپس نمایندگان شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در این جلسه ضمن استقبال از این پیشنهاد عنوان کرد تقاضای افزایش اعتبارات استان را در مجلس ارائه داده اند.


 
                                                         
                                                         
                                                         
                 
                