فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت آموزی و ایجاد شغل است

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۳ کد : ۶۱۶۸۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۷
فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت آموزی و ایجاد شغل است

نشست رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان و مدیرکل کل فنی و حرفه ای کردستان با موضوع همکاری مشترک و ایجاد مراکز در جوار صنعت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان؛ به منظور استفاده از ظرفیت و امکانات اداره کل فنی و حرفه ای در زمینه ایجاد مراکز در جوار صنعت، نشست مشترکی با حضور مدیرکل اداره فنی و حرفه ای کردستان و دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان با حضور روسای مراکز علمی کاربردی برگزارشد.

دکتر عادل سی و سه مرده دانشگاه علمی کاربردی استان کردستان در جمع روسای مراکز علمی کاربردی تحت نظارت اظهار داشت: با عنایت ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، فضای فیزیکی و رشته های مهارت محور مراکز علمی کاربردی می توان از ظرفیت و تجهیزات سازمان کل فنی و حرفه ای در قالب مراکز در جوار صنعت بهره مند شد.

عادل سی و سه مرده با بیان هدف تشکیل این جلسه افزود: مراکز علمی کاربردی می توانند با همکاری و مساعدت سازمان فنی و حرفه ای کردستان، مراکز در جوار صنعت را ایجاد و با اطلاع رسانی به دانشجویان       در مسیر مهارت آموزی و ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی که همان کارآفرینی و ایجاد رشته های شغل محور و مود نیاز بازار کار گام برداریم.

دکتر وکیلی مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان کردستان در جمع روسای مراکز علمی کاربردی استان کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های بالقوه دانشگاه جامع علمی کاربردی و سازمان فنی و حرفه ای در حوزه مهارت آموزی زمینه های همکاری بسیاری وجود دارد که امیدواریم با شروع این جلسات مقدمان کار فراهم شود.

وکیلی با اشاره به فلسفه دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه مهارت آموزی کارآفرینی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته مورد نیاز بازار کار را برای متقاضیان ارائه می دهد و ما در سازمان فنی و حرفه ای تجهیزات کارگاهی داریم که می توانیم در جوار مراکز دانشجویان مهارت مورد نیاز خودرا بیاموزند.

مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان کردستان در خصوص جزئیات مراکز در جوار صنعت تصریح کرد: کارگاه های در جوار صنعت به صورت تفاهم نامه ای با وزارت علوم و وزارت کار می باشد تحت عنوان مرکز فنی و حرفه ای در دانشگاه می باشد و دستورالعمل آن (TMC) به گونه ای است که حداقل 4 کارگاه داشته باشند و یک نمونه موفق آن کارگاه طراحی دوخت در مرکز علمی کاربردی سقز فعال است.

وکیلی خاطر درخصوص روند اجرایی و اعطای مجوز مراکز در جوار صنعت خاطر نشان کرد: روسای مراکز علمی کابردی تحت نظارت استان با یک نیاز سنجی از دانشجویان خود، معرفی اساتید و تعیین صلاحیت، مرکزعلمی کاربردی میتوانند با استفاده از مدرسان مجرب و تجهیزات کارگاهی درخواست مرکز در جوار صنعت را از سازمان فنی و حرفه ای نمایند.

مدیرکل سازمان فنی حرفه ای استان کردستان در خصوص استفاده و تبادل تجربیات از مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کردستان و سازمان فنی وحرفه ای اظهارداشت: در تمام زمینه های مشترک از جمله استفاده از مدرسان، برگزاری دوره های کارورزی و کاربینی دانشجویان مراکز علمی کاربردی و ارائه تاییدیه گواهی ، پژوهش و ... می توانی همکاری و تفاهم نامه منعقد نماییم.


( ۱ )